Η φιλοσοφία μας

Η εμπειρία μας στο χώρο της ψυχικής υγείας μας έχει διδάξει ότι τα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι σημαντικά για τη μετέπειτα εξέλιξή του. Με αυτή την πληροφορία ξεκινάμε και δημιουργούμε ισχυρές βάσεις μάθησης δίνοντας έμφαση τόσο στις γνωστικές δεξιότητες όσο και στην κοινωνική και συναισθηματική εξέλιξη του παιδιού. Καθοδηγούμε κάθε παιδί ξεχωριστά εστιάζοντας στο σύνολο της συμπεριφοράς του ενισχύοντας την προσαρμοστικότητα, τη δημιουργικότητα και την κριτική του σκέψη. 

Η Χώρα του Ποτέ είναι ένας χώρος όπου το παιδί θα διασκεδάζει, θα μαθαίνει, θα νοιώθει ασφάλεια, θα κάνει φίλους και θα εξερευνά τη ζωή. Οι έννοιες που διέπουν το παιδαγωγικό μας σύστημα είναι η εμπιστοσύνη, ο σεβασμός, η συμπόνοια , η υπευθυνότητα, η ενσυναίσθηση, και η οριοθέτηση. Η φιλοσοφία μας είναι συνθετική. Συμπεριλαμβάνουμε τα μοναδικά στοιχεία της προσωπικότητας του κάθε παιδιού, τη φυσική του περιέργεια για μάθηση και το ενδυναμώνουμε ώστε να αισθανθεί την ασφάλεια να επεκτείνει τα όρια και τις ικανότητες του.

Η Χώρα του Ποτέ βασίζει τη λειτουργία του στη διεπιστημονική γνώση και συνεργασία, με σκοπό την ολόπλευρη ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών ενώ ταυτόχρονα προάγει και στηρίζει την οικογένεια. Ως προς την επίτευξη αυτών των σκοπών ακολουθείται ένα σύνθετο παιδαγωγικό μοντέλο παιδοκεντρικής προσέγγισης μέσω του παιχνιδιού, αξιοποιώντας τις αρχές της σύγχρονης Παιδαγωγικής, των κοινωνικών επιστημών, της ψυχολογίας, των τεχνών στην εκπαίδευση, με έμφαση στις ιδιαίτερες επιρροές της παιδαγωγικής φιλοσοφίας Reggio Emilia.

Αυτό που βοηθά ένα παιδί να χτίσει αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση είναι να νοιώσει ότι γίνεται αποδεκτό «για αυτό που είναι» ενώ ταυτόχρονα το περιβάλλον του στέκεται δίπλα του υποστηριζοντας το.  

Φανταστείτε το χαμόγελο ενός παιδιού που πασχίζει να δέσει τα κορδόνια του και τελικά μετά από μία σειρά προσπαθειών, τα καταφέρνει. Η διαδικασία αυτή το βοηθά να νοιώσει σίγουρο για τον εαυτό του και να χρησιμοποιήσει την εμπειρία αυτή στον επόμενο του στόχο.  

Επιβραβεύουμε τα παιδιά για αυτό που είναι και επιβραβεύουμε επίσης την ειλικρινή τους πρόθεση να υπερβούν τα όρια τους. 

Τέλος, στη Χώρα του Ποτέ εξασφαλίζουμε ότι τα δικαιώματα των παιδιών γίνονται σεβαστά.

Που διαφέρουμε

  • Στη Χώρα του Ποτέ δίνουμε έμφαση σε συγκεκριμένες διαδικασίες μάθησης αφού μέσα από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι τα παιδιά για να μάθουν χρειάζονται πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα.
  • Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά να μην κάθονται σε ένα σημείο για πολύ ώρα και οι παιδαγωγοί μας εξατομικεύουν τον τρόπο μάθησης απευθυνόμενοι όχι μόνο στην ομάδα αλλά και στο κάθε παιδί ξεχωριστά.
  • Δεν χρησιμοποιούμε ανταμοιβές, αυτοκόλλητα ή λιχουδιές για να κάνουν τα παιδιά αυτό που χρειάζεται.
  • Χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες παιδαγωγικές εκφράσεις ενθάρρυνσης όπως για παράδειγμα: «Χαίρομαι πολύ που προσπάθησες τόσες φορές και στο τέλος τα κατάφερες».
  • Δεν αξιολογούμε ορισμένους μόνο τομείς ανάπτυξης του παιδιού, όπως για παράδειγμα την αντίληψη του στην αριθμητική, την ανάγνωση και τη γραφή, αλλά ενδυναμώνουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει τη σκέψη του.
  • Δεν ενοχοποιούμε το παιδί όταν κάνει λάθη, αντίθετα τα ενθαρρύνουμε καθώς γνωρίζουμε ότι κανείς άνθρωπος δεν μπορεί να μάθει χωρίς να κάνει λάθη.
  • Η ανάπτυξη της γλώσσας του παιδιού γίνεται σε ένα πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον και τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφραστούν και να μιλήσουν. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα παραμύθια ώστε τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα.
  • Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναπτύξουν την μαθηματική τους αντίληψη μέσα από την κατανόηση των αριθμών, των απλών αριθμητικών πράξεων και την περιγραφή των σχημάτων.
  • Τα παιδιά εξερευνούν τον κόσμο και τις δυνατότητές τους μέσα από ένα ευρύ σύνολο ερεθισμάτων και υλικών. Συγκεκριμένα στις δραστηριότητες του θεατρικού παιχνιδιού και της μουσικοκινητικής αγωγής, οι παιδαγωγοί χρησιμοποιούν την κίνηση, τη μουσική και το role playing για να βοηθήσουν τα παιδιά να μοιραστούν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματα τους.
  • Στη Χώρα του Ποτέ οι παιδαγωγοί εστιάζουν σε μια προσέγγιση που δεν αναπαράγει στερεότυπα. Στόχος μας είναι τα παιδιά να έχουν ίσες ευκαιρίες στον να εκφράσουν τον εαυτό τους.
  • Επικοινωνούμε τακτικά με τις οικογένειες για ανατροφοδότηση, χωρίς να περιμένουμε να «υπάρξει» κάποιο πρόβλημα για να επιδιώξουμε αυτή την επαφή.

Φράσεις που χρησιμοποιούμε συχνά στην επικοινωνία μας με το παιδί

Χρειάζομαι τη βοήθειά σου 
Σε ευχαριστώ που μου το είπες. 
Ποια είναι η γνώμη σου; 
Μου αρέσει να σε βλέπω να παίζεις
Σου έχω μια έκπληξη 
Εσύ πώς το βλέπεις;
Χαίρομαι που σε βλέπω χαρούμενο/η
Μέσα από τα λάθη μαθαίνουμε 
Έκανες σπουδαία δουλειά 
Να είσαι περήφανος/η για τον εαυτό σου 
Τι καταπληκτική ιδέα
Σε ευχαριστώ που με βοηθάς 

Ήταν σπουδαίο αυτό που έκανες 
Ανυπομονώ να μου πεις περισσότερα 
Είναι δική σου απόφαση 
Συγγνώμη
Σε ακούω 
Σε ευχαριστώ 
Τι σου λέει το σώμα σου; 
Μπορείς να λες όχι όταν δεν θες κάτι 
Η γνώμη σου είναι σημαντική 
Για πες μου περισσότερα 
Σε εμπιστεύομαι 
Με κάνεις και γελάω

Χαίρομαι με τη χαρά σου
Πάρε το χρόνο σου
Τι χρειάζεσαι;
Έχεις ταλέντο 
Χρησιμοποίησε τη φαντασία σου
Σε παρακαλώ μπορείς να…
Αν έχεις ανάγκη να κλάψεις είναι οκ
Τι θα πρότεινες εσύ;
Τι θα ήθελες τώρα;
Όταν χρειαστείς κάτι, εδώ είμαι
Ήταν σπουδαίο αυτό που έκανες
Σε εκτιμώ

error: Content is protected !!