Συχνές ερωτήσεις
Θέματα αγωγής
Στη Χώρα του Ποτέ η έννοια της τιμωρίας δεν είναι αποδεκτή καθώς έχει αρνητικό αντίκτυπο και δεν διορθώνει στην ουσία την συμπεριφορά του παιδιού, απλά την καλύπτει. Αρχικά προσπαθούμε να κατανοήσουμε το σκοπό της συγκεκριμένης συμπεριφοράς αφού πιστεύουμε ότι το παιδί μέσα από τις συμπεριφορές του προσπαθεί να επικοινωνήσει στο περιβάλλον του ότι μια ανάγκη του δεν ικανοποιείται.
Η Μέθοδος Λογικές Συνέπειες είναι η μέθοδος που ακολουθείται από το προσωπικό του σταθμού μας. Σε ένα θετικό κλίμα παρέχουμε στο παιδί μια σειρά από επιλογές για να αποφασίσει, προειδοποιώντας το για τις λογικές συνέπειες που θα ακολουθήσουν, και το αφήνουμε να υποστεί τις συνέπειες της επιλογής του για τη συγκεκριμένη στιγμή. Μέσα σε ένα κλίμα αποδοχής και σεβασμού το παιδί γίνεται υπεύθυνο, αφού κατανοεί τη σχέση μεταξύ πράξης και συνέπειας.
Παράδειγμα: Ας υποθέσουμε ότι το παιδί χτυπά ένα παιχνίδι στο πάτωμα. Αφού μια τέτοια συμπεριφορά δεν είναι αποδεκτή προσπαθούμε πρώτα να κατανοήσουμε το λόγο. Για παράδειγμα μήπως το παιδί είναι κουρασμένο; Μήπως έχει πολλά ερεθίσματα εκείνη τη στιγμή που δεν μπορεί να διαχειριστεί; Αν χρειάζεται διορθώνουμε τις συνθήκες. Μπορούμε επίσης να πούμε κάτι σαν: "Αν συνεχίσεις να χτυπάς τα παιχνίδια σου θα χρειαστεί να σου τα πάρω γιατί αλλιώς φοβάμαι ότι θα χτυπήσεις αλλά και ότι θα χαλάσουν τα παιχνίδια. Μπορείς να δοκιμάσεις πάλι να παίξεις μαζί τους αργότερα". Ως επιλογή του δίνουμε να παίξει με κάτι άλλο ή απλά το αφήνουμε να χαλαρώσει.
Η φιλοσοφία του Reggio Emilia δίνει έμφαση στη συνεργασία και την ομαδικότητα ακόμα και στην οριοθέτηση. Με αυτόν τον τρόπο προφυλάσσουμε το παιδί και την ατομικότητα του, μαθαίνουμε τις ιδιαιτερότητες του και σεβόμαστε τα όρια του.
Η χρήση της τουαλέτας είναι ένα πολύ σημαντικό ορόσημο για την ανάπτυξή του παιδιού. Δεν είναι πάντα εύκολο αλλά το παιδί μπορεί να τα καταφέρει με θετική ενθάρρυνση. Στη Χώρα του Ποτέπιστεύουμε ότι δεν υπάρχει «σωστή» ηλικία για την αγωγή της τουαλέτας. Κάθε παιδί είναι μοναδικό και ενώ κάποια παιδιά τα καταφέρουν «νωρίς» κάποια άλλα «καθυστερούν» λίγο.
Σε στενή συνεργασία με τους γονείς παρακολουθούμε την ετοιμότητα του παιδιού η οποία εκφράζεται μέσα από συγκεκριμένες συμπεριφορές όπως για παράδειγμα το να ζητά να πηγαίνει τουαλέτα, να μιλά για αυτό και να έχει την γενική περιέργεια γύρω από το θέμα.
Συνιστούμε στους γονείς να είναι υπομονετικοί και να μην μεταδίδουν το άγχος τους στα παιδιά.
Για να μιλήσουμε για το θρησκευτικό στοιχείο στην προσχολική εκπαίδευση θα πρέπει να δούμε πρώτα πως ορίζεται από το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου. Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο μαθαίνουν για τις θρησκευτικές παραδόσεις του τόπου τους καθώς και για τη θρησκεία ως κομμάτι της κοινωνικής τους ταυτότητας.
Επομένως σε αυτή τη βάση δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει αναφορά στο θρησκευτικό στοιχείο με τη μορφή της πρωινής προσευχής ή της καθημερινής κουβέντας. Η ομάδα συζητά για τις θρησκευτικές παραδόσεις σε κάθε θρησκευτική γιορτή και προσεγγίζει την έννοια του θεού σαν τον προστάτη που ήρθε για να μας διδάξει πως να αγαπάμε και να είμαστε καλοί άνθρωποι. Επικεντρώνονται στα «ανθρώπινα» και συναισθηματικά χαρακτηριστικά του τα οποία και μπορούν να κατανοήσουν.
Aκολουθούμε την παιδαγωγική του Reggio Emilia σύμφωνα με την οποία τα παιδιά έχουν κάποια ευθύνη για την κατεύθυνση της μάθησης τους και κυρίως ότι τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από μια συνεργατική με τον εκπαιδευτικό εξερεύνηση. Έχοντας αυτά υπόψιν κάθε φορά που τα παιδιά προβληματίζονται πάνω στη δύσκολη, για εκείνα, έννοια του θεού όλη η ομάδα συνεργάζεται και αντλεί πληροφορίες προκειμένου να ικανοποιηθεί η περιέργεια τους.
Ακολουθούμε τους περιορισμούς που υπάρχουν στο ιστορικό υγείας του παιδιού και τηρούνται κατά γράμμα τα προτεινόμενα.
Στις βρεφικές αίθουσες συνηθίζεται τα βρέφη να λαμβάνουν βοήθεια για να φάνε μέχρι την ηλικία του 1- 1 ½ έτους.
Μετά το προσωπικό εξακολουθεί να βοηθάει τα παιδιά με το φαγητό, ωστόσο ενθαρρύνεται η ανεξάρτητη χρήση κουταλιού. Στον παιδικό σταθμό το προσωπικό είναι πιο ευέλικτο και σέβεται τους ρυθμούς του παιδιού.
Θέματα διαδασκαλίας
Η πίεση δεν αρμόζει στη φιλοσοφία του Reggio Emilia. Μέσα από την τριγωνική λαβή και την λεπτή κινητικότητα, το παιδί περνάει στη γραφή χωρίς καμία μορφή πίεσης. Ζωγραφίζει σε πλαίσιο, κάνει σχήματα και έπειτα τα σχήματα μεταφέρονται σε πλαίσιο και όταν του ζητηθεί να γράψει το όνομά του το παιδί ανταποκρίνεται καθώς η διαδικασία έχει γίνει με απλό και φυσικό τρόπο.
Η εκμάθηση των αγγλικών, και ειδικότερα η πρώιμη εκμάθησή τους, προάγει την αποδοχή και την κατανόηση διαφορετικών πολιτισμών, την ανάπτυξη θετικών στάσεων και τη δεκτικότητα σε άλλους πολιτισμούς. Συμβάλλει επίσης στη γνωστική ανάπτυξη και έχει πρακτικά οφέλη αφού μέσα από το παιχνίδι και τη διασκέδαση γίνεται η ουσιαστική εμπλοκή και η βιωματική διαδικασία εκμάθησης της γλώσσας.
Επίσης, η επαφή των παιδιών με την ξένη γλώσσα γίνεται μέσα από τις καθημερινές ρουτίνες της σχολικής ζωής και μέσα από ποικιλία ευκαιριών που μπορεί να προσφέρονται κατά τη διάρκεια του ελεύθερου ή/και δομημένου παιχνιδιού
Η ομάδα του νηπιαγωγείου βγαίνει στον κήπο, όταν το επιτρέπει ο καιρός, για δύο λόγους. Πρώτον, για το διάλειμμα της το οποίο είναι κατά βάση ελεύθερο παιχνίδι. Το διάλειμμα διαρκεί περίπου 25-30 λεπτά. Δεύτερο, τα παιδιά βγαίνουν έξω και για την πραγματοποίηση δομημένων δραστηριοτήτων όπως πικ-νικ και υπαίθριες γκαλερί, αθλητικούς αγώνες και απλή παρατήρηση της φύσης που αλλάζει με τις εποχές. Εκμεταλλευόμαστε τον κήπο για ό, τι μπορεί να μας προσφέρει.
Θέματα λειτουργίας
Ναι, όλο το προσωπικό του Σταθμού που αλληλεπιδρά με τα παιδιά είναι εκπαιδευμένο στο να παρέχει τις πρώτες βοήθειες.
Ναι, συνεργαζόμαστε με παιδίατρο και τα παιδιά εξετάζονται μία φορά το μήνα. Οι γονείς ενημερώνονται για τα ευρήματα της εξέτασης από την ιατρό γραπτώς.
Τα δίδακτρα προκαταβάλλονται. Δίδονται σε έντεκα δόσεις και η προκαταβολή που απαιτείται αφορά την αγορά υλικού για τις χειροτεχνίες όπως μαρκαδόρους και διάφορα αναλώσιμα.
Οι γονείς χρειάζονται να φέρουν επιπρόσθετα μόνο τις πάνες και τις φρουτόκρεμες για τα παιδιά έως και δέκα μηνών. Έπειτα από τους δέκα μήνες το παιδί τρέφεται από τη δική μας κουζίνα και δεν χρειάζεται να φέρουν κάτι οι γονείς.
Η διακοπή της φιλοξενίας του παιδιού από τον Παιδικό Σταθμό μπορεί να γίνει οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του έτους και αποφασίζεται είτε από τη Διοίκηση του Παιδικού Σταθμού είτε από τους ίδιους τους γονείς/κηδεμόνες, για τους εξής λόγους κατά περίπτωση:
● Μη καταβολή των διδάκτρων κατά τα συμφωνηθέντα μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και Παιδικού Σταθμού. Τα δίδακτρα κατατίθενται κατά κανόνα κάθε µήνα, από την 1ηµέχρι και την 5η ημέρα, µόνο µέσω τραπέζης.
● Μη συµµμόρφωση των γονέων/ κηδεμόνων µε το πρόγραµµα και τους όρους λειτουργίας του Παιδικού Σταθμού, παρά την επικοινωνία του Σταθμού προς τους γονείς/κηδεμόνες.
● Όταν παρουσιαστούν σοβαρά προβλήματα στη συμπεριφορά ή την υγεία των παιδιών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τον Σταθμό, µετά από προηγούμενη επικοινωνία µε τους γονείς/κηδεμόνες και κατόπιν γνωμάτευσης ειδικού γιατρού
● Όταν κατ΄εξακολούθηση, τα παιδιά απουσιάζουν αδικαιολόγητα από τον Σταθμό πέρα από τριάντα (30) συνεχόμενες ημέρες
● Όταν το επιλέξουν και το αποφασίσουν οι γονείς /κηδεμόνες και εφόσον έχουν εξοφλήσει τα δίδακτρα μέχρι την ημερομηνία διακοπής.
Τα παιχνίδια απολυμαίνονται από εταιρεία τρεις φορές το χρόνο ενώ στον βρεφικό σταθμό υπάρχουν παιχνίδια που πλένονται και απολυμαίνονται καθημερινά.
Στην κουζίνα υπάρχει μάγειρας – σεφ παιδικών μενού και τραπεζοκόμος που σερβίρει και επιμελείται το γεύμα το παιδιών.
Ναι, υπάρχει μόνιμο προσωπικό καθαρισμού. Επιπρόσθετα οι παιδαγωγοί καθαρίζουν την τάξη τους καθημερινά.
Θέματα ενημέρωσης - ασφάλειας
Το προσωπικό του Α’ Kids Academy τηρεί όλους τους κανόνες ασφαλείας σε σχέση με τη σωματική και ψυχική ασφάλεια των παιδιών. Για να αποφευχθούν προβλήματα και για να είναι το προσωπικό σίγουρο και τα παιδιά ασφαλή συνήθως δεν επιτρέπεται σε ένα μόνο άτομο του προσωπικού να είναι μόνο του με τα παιδιά. Το προσωπικό διατηρεί πάντα οπτική επαφή με τα άλλα μέλη του προσωπικού ενώ κατά την αλλαγή της πάνας βρίσκεται πάντα και άλλο μέλος του προσωπικού μέσα στο δωμάτιο.
Το προσωπικό του σταθμού δεν επιτρέπεται να κάνει ρατσιστικά , ξενοφοβικά ή άλλα σχόλια που αφορούν τη θρησκεία, το φύλο, το χρώμα, την εθνικότητα ή το σεξουαλικό προσανατολισμό γονέων ή/και παιδιών.
Το ίδιο ισχύει και για τη συμπεριφορά των γονέων προς το προσωπικό του σταθμού.
Η διαδικασία που ακολουθείται αφορά την άμεση ενημέρωση του γονέα χωρίς καθυστέρηση. Ανάλογα με τη σοβαρότητα της συμπεριφοράς του παιδιού ξεκινάμε με μια απλή παρατήρηση και είτε σταδιακά είτε άμεσα ενημερώνουμε τους γονείς . Λόγω της εμπειρίας των διευθυντικών στελεχών του σταθμού σε θέματα που αφορούν τη ψυχολογία του παιδιού το προσωπικό πάντα ζητά βοήθεια όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο.
Ναι, όλο το υλικό και τα παιχνίδια είναι εγκεκριμένο για ασφαλή χρήση από παιδιά.
Ο εξωτερικός χώρος του σταθμού διαθέτει περίφραξη, και χλοοτάπητα και τηρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Τα παιδιά επισκέπτονται την αυλή μόνο με την παρουσία των παιδαγωγών.
Οι τάξεις έχουν άπλετο φυσικό φωτισμό και διαθέτουν εξαερισμό και ιονιστές.
Η θέρμανση του παιδικού σταθμού γίνεται με φυσικό αέριο.
Ναι, η εξώπορτα είναι πάντα κλειδωμένη.
Το σχολικό μπαίνει μέσα στο parking του Σταθμού για την ασφαλή επιβίβαση και αποβίβαση των παιδιών.
Κατόπιν συνεννόησης και σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης περιμένουμε στο Σταθμό το άτομο που θα παραλάβει το παιδί.
Έχετε μια ερώτηση;
FAQ
Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε 5 ημέρες την εβδομάδα και να σας δώσουμε τις πληροφορίες που χρειάζεστε εντός 48 ωρών.
Μπορείτε να μας ρωτήσετε ό,τι θέλετε και εμείς θα σας απαντήσουμε άμεσα. Ταυτόχρονα θα συμβάλλετε στην ενημέρωση της παρούσας σελίδας.
Στόχος μας είναι να μπορείτε να βρείτε τις περισσότερες απαντήσεις στις ερωτήσεις σας, σε αυτή τη σελίδα.